Europris?

Snakk om "farget brennevin", og essenser.

Moderatorer: Høgetveit'n, textex, Ormlår

Innlegg shitkid » Tir Nov 06, 2007 7:56 pm

Ok, for en stund tilbake siden ble en nekte å kjøpe drink mix, og det er vell ikke noe aldersgrense på det (også 0 alkohol i det?)
shitkid
Avhengig

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Innlegg Lensmann » Tir Nov 06, 2007 10:06 pm

shitkid skrev:Ok, for en stund tilbake siden ble en nekte å kjøpe drink mix, og det er vell ikke noe aldersgrense på det (også 0 alkohol i det?)

da kan du bare be dem å kysse seg et vist sted. Bare fortell dem at du skal ha den til å lage noen alkoholfrie drinker. Det blir like dumt som å nekte deg Cola fordi du kan blande den i Bacardien. 8)
Livet er ikke bare en fest,
det er også en dans på roser.
Brukerens avatar
Lensmann
Avhengig

Innlegg Spiralis » Ons Nov 07, 2007 10:51 pm

en del essenser inneholder sprit, og disse er det aldergrense på. inneholder de ikke alkohol, så gir det jo ingen mening å nekte salg...
"Jack Daniels got my old man, but I'll get even with him" - Frank Sinatra.
Spiralis
Brygger

Innlegg Turbo » Ons Nov 07, 2007 11:18 pm

kokk1 skrev:Henger meg på den med at drops blir best. Smelt en pose tyrker i en liten kjele med LITT vann på bunnen. Blandes med 0,5 ltr 45% ildvann etter litt kjøling. Klar!

300g drops per halvliter? så det hvertfall på cocktails greiene.. men hiver drops i en flaske med spriten, så er det bare å hive flasken i varmt vann å vente, dette har jeg klart på sikkert 30 min med en liter mener jeg!
Turbo
Nybegynner

Re: Europris?

Innlegg Sokken » Ons Mar 02, 2011 12:43 pm

Jeg har kjøpt en sånn 'fyll-oppi' flaske Irish Cream (blir vel en sånn Baileys greie tenker jeg)... den gleder jeg meg til å prøve... jeg ser for meg at det må være en av de gode i og med at den er så kremete og dominerer med sin egen smak...
Tenker at en liten splash med det til kaffe'en om morgningen kan gi en fin start på dagen :D

Cognac og Whiskey kan jeg ikke se for meg blir noe godt... hvertfal ikke om man er en person som setter pris på en god original Whiskey eller Cognac... det er jo dyre drikker med litt integritet ifra alvorlige firmaer.

Er det noen som forresten hvet som anbefales å helle oppi de flaskene? 60% eller 40% ?
Irish Cream'en må vel ha 40% kan jeg tenke meg, eller...?
Sokken
Brygger

Forrige

Gå til Smakstilsetning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest