Krydderhylla

Snakk om "farget brennevin", og essenser.

Moderatorer: Høgetveit'n, textex, Ormlår

Krydderhylla

Innlegg freddyflame » Søn Okt 09, 2011 12:12 am

Tenkte det kunne være hjelpsomt for andre å legge inn hvor man får kjøpt krydder etc.
Av vanli knust krydder har jeg funnet det meste man trenger i krydderhyllene på REMA 1000 men når det gjaldt f.eks hel kanel og vaniljestang leita jeg rundt en god stund før jeg traff blink. KIWI (på Kløfta) hadde begge deler. Nå kan jeg sette en ny batch av blåbærdrammen fra en annen tråd her på forumet.

ANdre bes komme med sine anbefalinger og tips.

FF
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

-Douglas Adams
Brukerens avatar
freddyflame
Brygger

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Krydderhylla

Innlegg Høgetveit'n » Søn Okt 09, 2011 1:01 am

ICA har noe større utvalg.
Asia butikker har det meste ofte også til gode priser.
Age appears to be best in four things; old wood best to burn, old wine to drink, old friends to trust, and old authors to read.
Høgetveit'n
Administrerende brygger

Been thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Krydderhylla

Innlegg Iskariot » Man Okt 24, 2011 8:06 pm

Såkalte innvandrersjapper har som regel godt utvalg av importerte kryddere, men du kan aldri være helt sikker på kvaliteten hvis det er ukjente merker, eller hvor lenge et tørka krydder har ligget i hylla. Enkelte av disse butikkene har større omsetning og ferskere varer enn andre, f.eks. Vatan eller Sultan på Günerløkka.

Enkelte kryddere finner man helst i kinesiske eller thai/vietnamesiske importbutikker, f.eks. fersk galanga. Ligger en bra øst-asia-importbutikk i Torggata.

Noe finner man i helst i helsekostbutikker. De har som regel et lite utvalg tørkede urter. Men ting som vokser i Norge er det bedre å plukke sjøl.
Iskariot
Brygger

Gå til Smakstilsetning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest