Ulike drops til dram

Snakk om "farget brennevin", og essenser.

Moderatorer: Høgetveit'n, textex, Ormlår

Ulike drops til dram

Innlegg Skogtroll » Tir Apr 12, 2016 10:07 pm

En av fordelene med denne hobbyen er jo at man kan eksperimentere litt med smaker og blandinger.
Jeg er ikke så veldig glad i brennevin, så da er den katta ute av sekken..
Men en godt mixet dram funker jo.
Her har jeg over en viss tid testet ulike drops og godis.

Under følger et resyme.

Drops2.jpg
Drops
Drops2.jpg (156.4 KiB) Vist 412 ganger

Alle disse er bare sluppet drops ned i flaske med brennevin, 42%. De har løst seg opp selv.
Lakris-bringebærskallene er lagt i et lite syltetøyglass med sprit over.

Først: pulverpadder fra Europris. Minner veldig om Tyrker. Men vesentlig billigere drops :)
Så sure bomber fra Europris. Ganske friskt. Skjuler greit spritsmak.
Videre noen Mini Crazy Frogs. Litt funky smak, ekkel farge, men en slags Tyrker med innslag av frukt eller noe.
Så Kamfer. Det var mest på faen. Men det døyver spritsmak. Tenker at det minner litt om noen slags tja.. Seaman shot eller noe?
Bringebærdrops. Helt ok, men her må man ha mye drops for å få noe smak.
Lakris-Bringebærskaller.. ja, hva skal man si.. det koagulerte på et vis, og ble en gele. Tenkte prøve å sprite den ut igjen og se.. Smakte ellers ok.
Knott. Putta alle Knott i. Hvite som grå. Synes ikke det ble noe spesielt godt. Og grumsete og ekkelt. Kanskje prøve å sile gjennom et kaffefilter eller noe?
Kongen av Danmark: tror kanskje det var favoritten.. En slags Sambuca, Men også her kreves det mye drops for å få noen smak.
Skittles. Trodde dette var mer drops enn det var. Disse var jo myke. Fargen ble ufyselig, og smaken var vel såder. Tror ikke det blir mer av den.

Summa summarum så er det Kongen av Danmark og Europris' pulverpadder som kom seirende ut av det.

Skal oppdatere dette innlegget om det dukker opp noen nye interessante kombos.
Sist endret av Skogtroll den Lør Apr 30, 2016 2:30 pm, endret 1 gang
Se stormen som stilar, se flammor i skyn! Och världen skall niga inför denna syn
Fall ned på knä inför Sveriges elit, som fostrats utav diesel, blodigt kött och hembränd sprit
Skogtroll
Überbrygger

Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Uike drops til dram

Innlegg Ormlår » Man Apr 18, 2016 9:52 pm

Potensiale for greit fløde ut bakdøra tror jeg.. :)
"Destillasjonen er en ensom ting!
- men det er trivelig og da! :-) "
Ormlår
Avhengig

Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times
Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times

Re: Uike drops til dram

Innlegg Skogtroll » Tir Apr 19, 2016 12:12 pm

Potensialet er der, helt klart. Er en ikke forsiktig, så blir det jo full purge både bak og fremme.

Tror ikke jeg ville anbefale noen å bare drikke noen av disse i løpet av en kveld.
Har kjøpt flere typer drops nå, som jeg skal få løst opp i sprit, så kan jeg jo rapportere litt om det senere.
Se stormen som stilar, se flammor i skyn! Och världen skall niga inför denna syn
Fall ned på knä inför Sveriges elit, som fostrats utav diesel, blodigt kött och hembränd sprit
Skogtroll
Überbrygger

Oppdatering - nye drops og en likørmix

Innlegg Skogtroll » Lør Apr 30, 2016 2:39 pm

Da har jeg fått testet noen nye sammensetninger, med vekslende hell :mrgreen:
Igjen er det 42% jeg har testet med, unntatt essensen, som fikk 60%

Fra venstre på bildet:
1: Noen bringebær/lakrisdrops jeg raska med meg fra løsvektgodisen på EuroCash på Svinesund.
Ble en litt sånn rødlig-sortfarge, ganske fin, og smakte mest lakris, med innslag av bringebær.
Denne likte jeg.

2: Werthers original. Vet ikke helt hva jeg tenkte her, men det ble en ekkel gugge med klumper i.
Den skiller seg dessuten etter noen timer. Anbefales ikke pr. nå.
Men skal prøve å sile den i et kaffefilter og se hvordan den blir da. For smaken var ikke ille. Bare konsistensen.

3: Funf kräuter. Også en pose fra EuroCash. Hvor mye kräuter (urter) det faktisk er i, kan man jo undre.
Mest aroma, sukker og mentol. Hadde nok håpet på litt mer Ricolah-stil. Får litt Seaman-assosiasjoner.
Men den er ok, og skal vel se om jeg får hjelp til å bli kvitt den på en eller annen fest.

4: "Jaktdryck" Likørmix fra BarKing. Også kjøpt på EuroCash. Skal jo da herme Jäger,
og gjør en brukbar jobb med det. Passende å blande 50/50 med 60%.

Cheers! ^^

søtsaka.2.jpg
Ulike drops og en likørmix
søtsaka.2.jpg (91.73 KiB) Vist 366 ganger
Skogtroll
Überbrygger

Re: Ulike drops til dram

Innlegg Olsen89 » Søn Mar 19, 2017 6:08 pm

Interessant det her, lyst til å prøve brenning snart, å blande med pulverpadder hørtes ikke feil ut 8)
Olsen89
Brygger

Has thanked: 2 times
Been thanked: 0 time
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0 time

Re: Ulike drops til dram

Innlegg Skogtroll » Tor Mar 23, 2017 6:32 pm

Hehe, nei.

De pulverpaddene var vel det mest heldige valget i disse testene.. :D
Skogtroll
Überbrygger

Gå til Smakstilsetning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest