Apple pie moonshine

Snakk om "farget brennevin", og essenser.

Moderatorer: Høgetveit'n, textex, Ormlår

Re: Apple pie moonshine

Innlegg Skogtroll » Fre Mai 06, 2016 11:54 am

Sant nok. Prøve en liten sup først ^^

Du koker inn juicen og erstatter med kortreist vodka.. den vakke dum.
Ser jo også at ørte-og-børti prosenten er litt uberegnelig. Plutselig for mye :lol:
Kanskje spesielt i de tilfeller der en ikke har nøyaktige mål..
Se stormen som stilar, se flammor i skyn! Och världen skall niga inför denna syn
Fall ned på knä inför Sveriges elit, som fostrats utav diesel, blodigt kött och hembränd sprit
Skogtroll
Überbrygger

Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Innlegg cas » Søn Mai 22, 2016 4:15 am

Ormlår skrev:Om det er meg du henviser til Cas, så er det ikke en ekte juicepresse jeg har her, men en "sentrifuge/juicemaskin". Noe alà denne: http://www.philips.no/c-p/HR1874_70/ava ... ion-juicer - dog litt mindre den jeg har her. Det tok kanskje 5min med 900g epler, disse måtte deles i 4. Så det er absolutt gjennomførbart. Maskina her er "quick clean", så å dele den å tømme for eplerester var fort gjort! Såg på nett at en trenger ca. 1kg epler for å få 7-8dl juice, så den er bra, virkningsgradsmessig!

Ellers, sitter å tar et glass med den typen med kanelstang i, og 2dl brennevin. Jeg konkluderer med at dette er friskt! Det skal IKKE mer sprit i glasset enn 2dl iallefall. Det er sånn helt på grensa med styrken (for kosedrink) men helt innenfor sånn totalt. Men ville ikke hatt mer. Den er søt! Litt for søt kanskje. Vil redusere til 1/2dl sukker neste runde, hvilket blir snart, da butikken har tilbud på epler! :)

Vaniljesmaken ruller behagelig i ganen, kanelen er der, men ikke sjenerende. Den får et døgn til! Morro greier! :)

Ser på bildene at det later til å være en del rester fra eplejuicen, silte du dette av, eller er det noe annet jeg ser?
I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me.
- Sir Winston Churchill (1874 - 1965)
cas
Administrerende brygger

Been thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Innlegg Ormlår » Tor Mai 26, 2016 12:27 am

Det er noe fin tåke ja, dette er fremdeles i glassa. Satser på å sile siste rest gjennom et kaffefilter e.l.

Det har settla seg bra!
"Destillasjonen er en ensom ting!
- men det er trivelig og da! :-) "
Ormlår
Avhengig

Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times
Has thanked: 0 time
Been thanked: 11 times

Innlegg Skogtroll » Fre Jun 03, 2016 6:59 am

Oi oi.

Testa et glass i går kveld med en skvis lime oppi, og noen isbiter. Etter tips fra jallajalla!
Meget forfriskende i sommervarmen!
Se stormen som stilar, se flammor i skyn! Och världen skall niga inför denna syn
Fall ned på knä inför Sveriges elit, som fostrats utav diesel, blodigt kött och hembränd sprit
Skogtroll
Überbrygger

Forrige

Gå til Smakstilsetning

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest