Vinsett fra Scala Vinklubb

Diskusjoner rundt vinlegging, utstyr, teknikker og lignende

Moderatorer: Høgetveit'n, textex, Jalle, Lensmann, chr18, Lalla

Vinsett fra Scala Vinklubb

Innlegg Slem Lama » Søn Des 12, 2010 7:04 pm

Heisann godtfolk! Jeg har kjøpt en del vinsett fra scala vinklubb og jeg prøvde meg på en rød for en stund siden. Den ble alldeles, forskrekkelig søt og ganske tynn. Den fikk jeg heldivis pusha på en bekjent som faktisk liker søt vin, så den var nok drikkende, men ikke for meg.
Så prøvde jeg meg på en hvit og en rød igjen. Den hvite fulgte jeg oppskriften på, så nå er jeg stuck med enda en ufyselig søt vin som jeg vurderer å tømme i vasken (skulle ønske jeg kunne/hadde plass til sånn dærre destillering :oops: ).
Rødvinen tilsatte jeg en liter rød drueekstrakt og droppet 600 gram sukker (av totalt 4 kg) og resultatet ble straks meget bedre! MEN! Jada, selvfølgelig kommer det et men... Vinen er enda en liten tanke for søt og "tynn", så nå vurderer jeg å droppe en liter vann og et kg sukker og tilsette en liter drueekstrakt.
Noen som har erfaring med dette?
Jeg må først finne ut hva jeg skal gjøre med hvitvinen før jeg har plass til å sette noen ny vin, så jeg har enda tid til å forandre mening ifall noen vil avverge en kattastrofe.

MVH: Slem Lama
Slem Lama
Nybegynner

Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Re: Vinsett fra Scala Vinklubb

Innlegg Gubben » Tor Des 16, 2010 9:32 pm

har sjøl prøvd ett sett fra Scala (Chablis) og må berre seie at Scala er noke bra drit!
Gubben
Brygger

Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Gå til Vinlegging

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester